Thursday, November 14, 2013

bahagia.happy.gembira

life may not always as what we wished it would be. kadang-kadang kita gembira tp kadang-kadang kita sedih, sekejap kat atas sekejap kat bawah. hidup tak selalunya gembira. masalah, ujian, halangan datang untuk mendewasakan kita. buat kita lebih bijak menilai. buat kita semakin tabah. buat kita semakin kuat sebenarnya.

walaupun bertimbun-timbun assignment, presentation dan test, i'm still happy with my life now. yess, now! seronok jadi diri yg sekarang. single. cantik. baik. comel. sukanya bila perasan sorang-sorang macam ni. biar je orang nk kata apa, janji kita happy.hehehe. it could help us actually to be more confident. betul lah kan? siapa lagi yg nak puji diri kita. this is what i've been doing everyday. pagi-pagi da puji diri sendiri depan cermin. you guys should try it but don't be too extreme.haha.

sebenarnya kann, saje je buat entry ni sebab nk bagitau future husband suruh dia masuk meminang cepat-cepat. sukalah tengok baby yg kiut-miut. tak sabar nk jadi mama. i may not know who is he and where is he now, but i wish he could find me as soon as he can. saya tunggu awak tau. jaga diri elok-elok.

:)

Sunday, October 6, 2013

senior year!

pejam celik pejam celik pejam celik dah masuk sem 5. tak sabarnya nk habiskan study, da pening kepala asyik nampak buku je although tak baca. sangat pemalas okay! orang kata final year is a chaotic and havoc year but it seems like a celebration year for me. why amal, why? tolonglah taubat pergi baca buku sana. it seems like i have found my best clicks ever, we share same passion. kami suka makan dan kami suka berjalan! weehoooo..

disebabkan kegilaan kami yg suka makan dan berjalan, maka semakin nipislah duit poket. but it's okay. orang kata, we can't never buy memories. yeah, it will be the best memories ever during my senior year. thanx guys for making my senior year wonderful and fantastic. you guys are the best! puji lambung-lambung sikit, boleh pergi jalan lagi. motif sangat.ahaha.. okay okay, inilah mereka-mereka yg selalu buat saya happy di bumi seri iskandar yg bosan ini.

sarah, mira, me, kak silah, kak zati

us again. makan itu wajib :)

lost world of tambun was seriously superb tp jadi tak superb bila makin gelap. tskkk. anyway, there's so much memories there. kena beli seluar lah, pelampung hilang lah and the great part was naik pirate ship. sukanya bila dapat rasa duduk belakang sekali, sangat cool. tp kan tp kan, paling best bila dapat makan ais kacang aunty dekat gerbang malam. boleh termimpi-mimpi. by the way, thanx mira for bringing us to your house. semua tidur lambat sebab sibuk cerita pasal topik best. perempuan tak sah kalau tak gossip. perempuan kann.


aishah, kak silah, kak zati, me
kami memang suka makan!


we went to bosteud naval shipyard last friday for some interview session. alang-alang da sampai lumut, memang tak sah kalau tak makan seafood. we were having our dinner at beach bistro teluk batik and the food was awesome. kalau rasa macam mengidam seafood, this is the right place. 

so, my senior year is basically fill up with makan-makan, jalan-jalan and bersuka-ria. orang sibuk belajar, saya sibuk berjalan. tolong jangan contohi saya, sila belajar sungguh-sungguh ye!





notakaki:dahlupamacammananaktukarlayoutblog,gelisangatlahpinkpinkmacamni.





Tuesday, September 24, 2013

kenangan

kusangkakan panas berpanjangan
rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang
dalam tak sedar ku kebasahan

pernah juga kau pinta perpisahan
aku sangkakan itu hanyalah gurauan
nyata kau serius dalam senyuman

bukan sekejap denganmu
bukan mainan hasratku
engkau pun tahu niatku
tulus dan suci

senang benar kau ucapkan
kau anggap itu suratan
sikit pun riak wajahmu
tiada terkilan

hanya aku separuh nyawa
menahan sebak di dada
sedangkan kau bersahaja
berlalu tanpa kata
terasa diri amat terhina 
kau lakukan

sia-sia ku korban selama ini
jika kasihku jika cintaku
tak kau hargai
dalam tak sedar ku menangis

2 tahun 4 bulan bukan masa yang singkat. suka duka ketawa menangis, terlalu banyak kenangan dan memori. memang bukan cinta pertama, tp ini yg paling aku ambil serius. orang kata hubungan jarak jauh memang selalu susah, tp aku cuba tangkis semua pandangan orang. aku percaya jika kita betul sayangkan seseorang, kita takkan buat apa yg boleh mengikis kepercayaan pasangan kita dan kita takkan buat apa yg dia tak suka walaupun dia taktau. kesetiaan akan buat kita berjaga-jaga dalam setiap tingkahlaku. itu yg aku pegang, sampai sekarang. 

tapi walau sekuat mana aku cuba, takdir Allah tiada siapa yg tahu, kita hanya boleh merancang selebihnya semua urusan-Nya. mungkin dia memang bukan jodoh aku, hanya Dia yg tahu. mungkin juga aku bukan yg terbaik untuknya dan dia bukan yg terbaik untukku. banyak yg aku belajar kali ini. banyak iktibar, banyak pengajaran yg aku dapat. jangan terlampau percaya. jangan terlampau lemah, janga terlampau mengikut hati. hargai orang yg sayangkan kita. kalau sayang buktikan, kalau ak jangan beri harapan. hanya satu doaku, semoga dia bahagia dengan orang baru. 

Tuesday, September 6, 2011

degree ohhh degree

okayy. setelah 375 juta tahun tak update, tiba tiba timbul pulak nawaitu utk meng-update sikit. tahniah amal! *sampai password blog pun da lupa. okay, lets talk about degree. at first, memang down a bit bila dapat course business admin (hr management). why? because it is my 7th choice. it is my fault act, gatal gatal isi sampai plihan ke-8. secondly sebab aku rasa aku boleh buat law. upset sikit la, sebab da beli a few books. thirdly sebab i feal alone. semua kawan kawan asasi banyak further law jugak. takde lagi clicks yg sangat superb. tidur ramai ramai, makan maggie together, overnight tak ingat nk balik, study last minute. i miss them so much. ida, farah, zaza. mereka clicks terhebat. teha, abe, mun, tipah. roomate paling gila. kawan kawan LWA01C. lecturers, guard mawar. i miss them a lot. but the main reason is me and him tak dapat further together. enough, jangan fikir lagi. jangan membazir air mata. sabar ye amal. orang cakap makin jauh makin rindu. makin rindu makin sayang. makin sayang makin cinta :) it is okay, semua tu ada hikmahnya :)

sayang, don't be naughty ye, jadi budak baik tau. jangan main jeling jeling dgn orang lain. study hard tau. study hard, study well biar dapat dean list every semester. i wish the best for us. takpe la tak dapat jumpa you frequently, biar kita jadi rajin belajar sikit. chaiyok chaiyok!










notakaki:janganpergisiamcariawekye :D

Monday, April 4, 2011

the clicks

okay okay, semua orang pakat cerita pasal UiTM. ade sedikit kejelousan di situ ye. kemalasan dan ketidak adaan idea seringkali membantutkan usaha untuk membuat sedikit coretan khas buat teman teman. maaf ye kalian, saya seorang yg pemalas! takpe takpe, at least ade jugak usaha untuk menulis sekarang :) yeayyyyy! mari bercerita tentang clicks. ade orang panggil bff, ade orang gune sahabat baik tetapi disini aku menggunakan clicks. siapa mereka? mari kita lihat *buka mate besar besar ye.

itu la dye nazifah wahida mohd nazri. sumpah best kawan dgn ida, click yg paling ngammmm. macam macam kitorang share, suka dan duka. teman gossip yg paling best!hehe. sumpah jealous dgn minah nie, ade je orang ajak dye date dr sem 1 lagi. entah ilmu pelaris ape yg dye pakai. kitorang selalu overnight besama, buat kerja kerja gila dan kami sebenarnya kutu rayau. ida ida, rindu semua tu. sayang ida sampai bila bila *kiss and hug for you sayang. harap harap kitorang dapat further degree sama sama :) 

hoyeahhhhhh! ini pula anak pakcik wazer *opssss! dulu dye anak tahir. dye nie hotsetap UiTM doe. hangpa jangan nk main main dgn dye. sekali dye senyum, semua pakat cair la. dye nie gila, suka mencarut, suka lupa jalan, suka nangis bila tak siap assignment, suka bodek orang, suka hilang duit, suka macam macam la. yg penting, dye nie BIMBO. penat gila la nk layan minah ssorang nie. dear my lovely farah, i love you bitch! rindu ferrero rocher you, rindu maggie you, rindu nk cakap you kaler rambut.haha. taktau la macam mane dye time degree nanti, entah siapa nk jaga dye. hanya amal alkuri, ida nazri, zaza mazlan dan atin atiqa yg mampu menjaga dye.

wahhhhh, itu dye afiqah izzati mazlan. dye adik angelina jolie *sila lihat bibir dye :D dye nie macam cikgu disiplin, garang bebenor. tak berani nk tegur dye time hormon dye tak betul. zaza, hang jangan la nk moody moody tau. kami takut nk tegur nanti. haaaa, kami teman sekampung! *weyh, bila nk bawak aku makan laksa lembah? calon 4 rata untuk sem 2 :) dye da insaf mase sem 2, tak sesat macam aku lagi. dalam gang kitorang, dye paling rajin buat assignment and kitorang yg lain lain nie rajin nk tiru dye.






kalian, i miss you all really much! harap harap kite dapat hangout lagi macam dulu dulu ye. saya sayang kamu la gila :)





notakaki:merekasangatrock!

Tuesday, March 22, 2011

4.6477.968

yeahh, really miss you a lot. i mean a lottttttttt. it is hard for me when you are not around. really hard. but, i'll try to cheer up myself. keep thinking that you are always here by my side. holding my hands, wipe my tears. rindu gila momen momen kite naik bas, rindu nak jeling jeling tengok you tido. rindu nak lepak kt tasik sambil makan big apple, tengok orang main kayak. rindu nak kusutkan rambut you. rindu nak cubit you, tampar you. rindu nak buat you rase bersalah bila you tengok i nangis. i miss all of it. if i can turn back the time, it will be the first thing i do..





notakaki:taksabarnaktunggulagisebulan.     

Thursday, March 10, 2011

maaf umi, maaf ayah.

kanan kiri depan belakang semua sibuk bercakap pasal paper mtc037 yang macam harammmm tu. memang memang dan memang pown paper tu menguji kesabaran dan kekuatan iman seorang hamba dari mengeluarkan perkataan perkataan yang tidak sepatut dikeluarkan. jelas sekali ramai insan insan kerdil yang hanyut telah dicatatkan amalan buruk oleh malaikat yang berada di samping kiri mereka. aku tidak terkecuali. harapan untuk mendapat A kelihatan musnah berkecai menjadi debu di depan mata. maaf umi, maaf ayah. mungkin tiada A untuk semestar ini. salahkan masa, salahkan aircond, salahkan semua yang ada disekeliling kita. hakikatnya, kita yang salah sebab tak study betul betul. sekian, harap maklum.





notakaki:silalastudy.

Tuesday, February 15, 2011

hati

dunia memang indah, tapi tak semua yg kita nampak akan menyenangkan hati kita. hati, kau perlu sabar. sentiasa sabar dan kuat. aku tabik kau hati, kau tak kuat melenting. kau telan semua tu sendirian tanpa perlu kau hebahkan ke seantero dunia. bagus, syabas dan tahniah walaupun hakikatnya kau sakit, sangat sakit. sakit melihat apa yg terjadi, sakit menelan hirisan duri duri halus yg tajam. tak lama lagi hati, mungkin kau bakal sembuh juga suatu hari nanti..





notakaki:sabar.

Monday, February 14, 2011

14 FEBUARI 2011

no, i'm not going to tell about valentine's day.haha. but it is more, more and more important. well, hari nie first month anniversary kitorang. siapa tu? cari la sendiri ye.haha. cehh, gembira sangat nie. hati berbunga bunga, muka berseri seri. hey you, ilysm la! taknak cari yang lain da. tak kisah la orang nak cakap bf kau tak handsome la, bf kau tak kaya la, bf kau nie, bf kau tu but seriously i don't mind. sukati depa la nak habaq apa pown. yang penting aku bahagia. macam la balak depa tu hensem macam robert pattison, ade sixpack macam taylor lautner, kaya macam mark zuckerbeg pown tak. ade hati nak mengata bf orang.haha..

well, I first met him mase class bel260 dengan madam suzana. yeahh, we are classmate! setelah berkawan dan berkawan, tiba tiba terselit pulak rasa...*buat buat tau jela, malu nak tulis nie. at first, hati nie taknak admit tapi bila da masuk sem 2 nie, da tak boleh nk cover pulak *gatal la sebernarnya. it started back mase main nombor nombor kt fb. lepas tu makin rapat dan rapat. atas bantuan seorang teman, lastly kitorang pown in a relationship on 14 january 2011, jam 1.?? pagi kt dataran shah alam.

you, thanx for being besides me. layan je perangai kanak kanak nie, yg makin lame semakin bimbo dan semakin retard sikit.haha. selalu pujuk bila budak nie tiba tiba mengade nak merajuk bagai. tunggu budak nie bersiap lama lama. selalu habiskan mase nak lepak dengan budak nie. terima kasih untuk semua tu. idk la what will going to happen bila da habis asasi nanti. boleh ke lepak sama sama lagi, gelak ketawa, pergi date naik bas. it was awesome okay! cool sangat tahu tak..

for my dear friend ida, zaza, farah, tea, abe dan semua semua la, sorrry if kite tak luangkan banyak mase dengan korang. tapi ape pown, you guys are totally rock. sayang korang la :)  





notakaki:tibatibarasamalupulakla :D

Saturday, January 29, 2011

wahai perempuan !

yeahhhhhh, da lame sangat sangat tak update. rase sangat malas untuk meng-update. eh eh, tapi sebenarnye takde mase la -.- semenjak dua menjak tiga menjak empat menjak lima menjak nie, i have a new routine. pergi lepak dengan ehem ehem *blushing*. million thanx to him because he always made me happy, ceria ceria je selalu. orang asyik cakap my face berseri-seri je sekarang nie. wahhhhh, betul ke betul ke?haha.

ok, back to my point. wahai perempuan, tolong la jangan nak mengade sangat. dengan semua orang kau nak manja manja, ape masalah kau? yeah, kau memang lawa, hot, cantik, putih, cute hah semua semua la tapi jangan la nak over sangat. cuba kau duduk kat tempat aku, ape kau rase? sakit hati, menyampah semua ade. tolong tolong tolong, jangan buat macam nie !





notakaki:idolovehimsomuch,kaujangannakcaripasal. 

Saturday, January 8, 2011

truth or dare

awak awak, tadi saya main truth or dare. saya takut sangat kawan-kawan saya tanye pasal awak. memang betul ape yang saya rase, dorang sangat berminat pasal awak. saya malu sangat tau, tapi tapi saya suke sangat. suke bile dorang tanye bila saya suke kat awak, macam mana saya suke kat awak. saya bahagia sangat tau awak.

lepas tu, saya ubah relationship status saya. bukan sebab saya da ade taman, tapi sebab saya nak perhatian daripada awak. saya nak awak bagi respon, sangat-sangat berharap. saya tunggu, tunggu dan tunggu. tapi awak diam je, sepi. saya umpama halimunan atau bayang-bayang dikala malam. ye, baru saya faham. couple itu tidak matang. tapi kalau saya da jatuh hati ada awak, ape yang saya kene buat? salah ke saya rase macam tu? besar sangat ke kesalahan saya tu? saya cuma nak sikit perhatian, sikit kasih-sayang. saya selalu kecewa, saya takut kecewa lagi. saya tak tahu, saya buntu. saya takut awak lari dari saya bila awak tahu saya suka kat awak, sayang kat awak. 

saya mintak maaf kalau saya cuma bebanan bagi awak !





notakaki : ifyoureadthis,justignoreitbecausecoupleischildish.

Monday, January 3, 2011

sebuah perjalanan

yeah, at last dapat jugak jejak kaki kat broga. 2 januari 2011 ! so, mane nak start eh. cop cop. hah, aku rase sangat hot  bile ditemani jejaka-jejaka kacak. siapa hotsetap tu? fitri, dean dan juge joe. cett, mereka sangat kencang berbual sampai kadang-kadang terlupe ade sorang minah ayu dalam kereta mereka. sabar jela dan maaf ye kalian sebab aku agak kekok untuk berbual kalau baru kenal.

kronologi perjalanan ke broga:

1. hakim
dinner same itu rakan-rakan broga sambil mereka berpantun. dua kerat la, empat kerat la, dua rangkap la. aihh, pelik la mereka nie.HAHA.


2. uptown shah alam 
buang mase dok meninjau-ninjau barang-barang yang tak berapa nak best. jumpe si bimbo farah bersama tamannya si budak TESL. hah dayat, hang hutang air dengan cek tau. hang jangan nak buat lupa pulai aihh. tak boleh jadi nie, kena tuntut sampai dapat.


3. mcD
satu insiden yang sangat lucu terjadi disini yakni si taman farah dok terpegang tangan saya yang disangkanya tangan farah. gatal sungguh kau ye, ehem ehem ehem ;p



4. broga
mula meneroka broga dalam pukul 4 pagi. mula-mula memang semangat habis la tapi baru 10 tapak aku da tercungap-cungap, pondan betul la.HAHA. bila da sampai atas tu memang puas hati sebab kat atas tu  memang cantik plus sejuk. sumpah ramai orang dok daki bukit tu sampai da macam rombongan sekolah pown ade jugak la. lepas da lepak-lepak, da posing-posing dan da gelak-gelak kitorang pown turun la tapi sumpah tak best. sebab ape? sebab aku gayat nak turun*pondansekalilagi*. fitri, anda berhutang nyawa dengan saya. sebaik la tak jatuh, kalau tak sapa nak kawin dengan hang bila besak nanti*merapusudah*. last last, kene tinggal sorang-sorang oleh kerana kelajuan yang teramat lembab mengalahkan siput khinzir.



5. barra
otw nak balik shah alam, si fitri dan si joe tido dengan sangat nyenyak ye. si fitri tido bersama shade dan si joe yang tido senget-senget ke kiri, ke kanan dan ke depan. sumpah comel korang berdua tido, aku dok gelak dengan derasnya di dalam hati sampai terbawa-bawa ke barra. anyway, terima kasih fitri kerana belanja saya breakfast :)



6. kolej mawar, 1B-03-27
sebelum menggantikan tido yang tertunggak, sempat jugak aku dok gossip-gossip dengan roomate. lepas tu ape lagi, membuta sampai lebam la.


yeah, memang diakui penat sangat dok daki broga sampai nak berjalan pown rase macam da takde kaki dan tercungap-cungap nak putus nafas*ewahewahewahmetaforalasangat* tapi u guys have to try. semoga berjaya ye rakan-rakan :)





notakaki : lepasnibolehlanaikeverast !

Wednesday, December 29, 2010

aku jatuh cinta

sangat bahagia bunyinya, biasa la orang ade taman kan. mungkin semua orang tertanya-tanya siapakah gerangan jejaka yang berjaya mencuri hati saya. maaf ye, bukan jejaka tapi jejaka-jejaka. wahh, playgirl gila minah nie!HAHA. nak tahu siapa? jeng jeng jeng. FOOTBALLER. dari azali lagi saya memang minat local football. tak tahu la kenape, i prefer local than oversea. saya bukan seperti human lain yang menyokong team malaysia hanya bile mereka da memang game tu, menang game ni*jangantersaye*. dari kecil lagi saya dibesarkan dengan local footballer. mungkin hormon diri ini lain daripada manusia yang lain. i duno, maybe la.

disebabkan hormon yang ganjil tu, i always dreaming to have a relationship dengan footballer*berangansaje*. tinggi la cita-cita tu amal tapi kalau readers sekalian ada kenal mana mana footballer tu faham faham jela ok ;p tapi saya tahu ini tidak dapat direalisasikan. kenape saya suke footballer? soalan yang bagus. hah, nie sebab dye...

1. mereka sangat handsome


2. mereka superb cool plus kacak bile main bola


3. matured


4. sebab mereaka main bola la.HAHA


so, mereka yang ade di dalam list ialah zaquan adha, aidil zafuan, khairul fahmi, muslim ahmad, izaaq faris, s.kunalan*kalausayaindianla*. sebenarnye ade la beberapa lagi tapi macam banyak sangat je. ok ok, actually i love to watch them play. kalau kat rumah tak pernah miss tengok bola hari sabtu tu*acarawajibbersamaayah* dan mase ni lah encik kamal alkuri dapat merasakan kehadiran anak lelaki dalam family kitorang. why? sebab saya akan menjerit terlolong dan melompat berguling macam orang gila kat depan tv tu. mak sampai da pening-pening sebab tengok anak dia yang da histeria, silap silap boleh panggil ustaz tolong ubatkan. goshh! 

yeah, saya ada satu pesanan ye. kalau la ade lelaki yang mungkin tersuka, terminat, terjatuh hati, termimpi-mimpikan saya sila la main bola. i really love guy yang main bola. mungkin saya juga bakal terminat, tersuka dan etc kat awak. anyway, congrats kat team malaysia sebab menang AFF SUZUKI CUP. da agak da anda boleh menang, kalian superduper superb gila macho la dude !





notakaki: harapharapfuturehubbypandaimainbola :)



Tuesday, December 28, 2010

saya sudah LEGAL !

24 disember ! wahh, i've been waiting for this date for a long time. tunggu punye tunggu punye tunggu akhirnya saya sudah 18 tahun. orang cakap 18th birthday sangat best and i totally agreeeee with it. tak sangke ramai jugak orang yang ingat kat saya and wish saya "HAPPY BIRTHDAY". credit to afiqah izzati mazlan sebab bagi saya gune lappy dye, thanx dear. wah wah wah, rase happy sangat bile saya bace birthday wishes yang orang hantar. rase dihargai *taktiputau". oleh kerana happy yang amat sangat, saya pun tido dengan lenanya malam tu :)

bile da sampai gombak ade orang call "awak, nanti lepas sembahyang jumaat saya hantar cake kat rumah awak tau". ceh ceh ceh, sape pulak la jejaka tu?HAHA. anda tak perlu tahu la, saya malu nie *blushingsecaratibetibe*. setelah menunggu beberapa detik, akhirnya dapat la cake tersebut. wow, cake  indulgence SR kowt ! thanx tau awak, cake tu mahal sangat tapi awak belikan jugak untuk saya. saya suke sangat. lepas tu lepas tu, malam tu awak datang rumah saya lagi. awak bagi saya teddy bear pulak. comel sangat, terima kasih awak..

                          
malam tu, umi cakap umi nak bawak pergi Legend Hotel esok. nak celebrate birthday saya dan angah punya pmr. it was really great, dapat makan puas puas dengan family*melantaksebenarnya*. the food was superlicious plus ade santa plus ade clown.HAHA. adik la orang paling happy sebab dapat gift dari santa but she was crying when the clown brought her to play some game with other kids. funny la adik nie.

then, esoknya saya lepak dengan misra, najwa and hajar kat mcD. lame sudah tak lepak dengan korang guys. thanx misra sebab treat kitorang mcD. sayanggggggg misra. tadi saya pergi wangsa walk dengan hajar and sepatutnya ade fatty sekali but she can't join us. terima kasih ye hajar sebab sudi belanja saya. wahhhhh, seronok la bile sambut birhtday nie. semua orang nak belanja tula, belanja nie la. kan best kalau boleh sambut birthday hari hari *winkwink*.

tapi tapi, ade satu benda yang buat saya tak happy. ade seseorang tu langsung tak wish. mungkin pada pandangan dia saya ni halimunan kot. takpe la, i know he has his own life. chill amal, ramai lagi orang yang sayang kat kau la !